torstai 15. joulukuuta 2011

auvoinen olo

 - NOT.

Kyllä mä tämän pienen ällötysolon siedän mutta tämä flunssa se on mikä ärsyttää. Niistän, niistän, yskin ja taas vähän niistän. Yyh. Inhaa. Ja tähän kun liitetään tämä alkuraskauden kaamea väsymys ja oksetusolo niin avot. Jopas on olo auvoinen eli ei. = raato.

Mutta niin se menee, Tipusta odottaessa oli samoilla viikoilla huonon olon ekat aallot, ja sitä kesti sitten seuraavat neljä-viisi viikkoa. No kyllä se kestetään kun jokainen huonon olon aalto tarkoittaa sitä, että siellä myttyräinen on olemassa ja kasvaa. Paha olo tulee lähinnä sitten kun ruokailusta on kulunut tietty aika. Eli noin kaksi tuntia... siksi minun pitääkin syödä koko ajan.

Ensimmäinen himotus minkä nyt olen löytänyt, eli mikä vain maistuu tosi hyvälle suussani varsinkin kun huonon olon aalto iskee on sellainen kammotus kuin nuudelit. Ne aromivahvennenuudelit. Suolaa... mmmmm..... Näin aikaisin on turha vielä mennä sanomaan mitään, mutta täytyy seurata että mikä tässä raskaudessa alkaa maistumaan. Nimittäin tyttöraskauksissa olen ollut kaiken makean perään, kun taas siinä yhdessä poikaraskaudessa olin suolaisen perään.  ;)

Nyt kuumaa glögiä ja sohvalle viltin alle. Huomenna olisi kaiken huipuksi työhaastattelu sellaisessa paikassa jossa olen ollut ennenkin töissä, eli mahdollisuudet ovat ihan hyvät. Mutta huh... töihin tammikuussa?! Kääk. Juuri nyt kun olisi sellainen olo että voisi vaan völliä kotona ja kasvatella masua... Se tekisi kyllä minulle aika hyvää päästä vähäksi aikaa töihin tuulettumaan taas ennen äitiyslomaa ja kotonaolemista. Ei tulisi myöskään niin hysteerisenä kytättyä omaa raskausoloakaan kun ei olisi aikaa. Mutta tosiaan, nyt lepuuttamaan että huomenna olen aamulla virkeänä... onneksi tipunen nukahti tänään nopeasti ja jo kymmenen yli kahdeksan.


3 kommenttia:

Anniina ★ kirjoitti...

Hmpf, että pitikin sen flunssan nyt tähän syssyyn just iskeä! Toivottavasti se hellittäis nopeasti. Raskaanaollessa ne flunssatkin tuppaa pitkittymään niitten kuivien limakalvojen takia. Mulla ei ole kunnon flunssatautia ollut, mutta nenä on valunut enemmän tai vähemmän _koko_ syksyn ajan :/ Murgh! Tulis edes pakkasta, tuntuu että kaikki pöpöt viihtyy tällasessa tylsänkosteessa kelissä...

Voihan rakas raskas alkuraskaus :) Jos joku voisi luvata etten enää ikinä joudu kokemaan sellasta alkuraskautta kuin tässä raskaudessa, niin voisin ehkä toivoa olevani vielä joskus uudelleenkin tässä tilassa. Vielä on liian aikaista sanoa, on ihan liian tuoreessa muisteessa se tauoton ja läpi vuorokauden kestänyt oksentaminen viikkotolkulla :/ Huh. Miehet pistää naiset koville jo varhaisessa vaiheessa... ;)

Anniina ★ kirjoitti...

Niin ja lykkyä pyttyyn työhaastatteluun! Puolensa ja puolensa, ehkä se aikakin menis nopeammin siellä töitä paiskiessa :) Onneks kuitenkin pääset just ison osan alkuraskaudesta olemaan kotosalla, keskiraskauden energiapuuskat on sitte hyvä hyödyntää työelämässä!

Paljasjalka kirjoitti...

Yyyh. Kuulostaa ihan mun viime talvelta. Mäkin oon alkanut ottaan d-vitamiinia runsaammalla kädellä, semmonen 30-40 mg päivässä, eli aika maltillisesti vielä, mutta musta tuntuu, että sekin määrä on jo auttanut vastustuskykyä.