tiistai 2. elokuuta 2011

hyvä uni, parempi mieli

Tänään olen jo paremmalla mielellä. Uusien lääkkeiden inhottava sivuvaikutus, oksettava olo, alkaa hiipumaan. Huomenna saan taas vähentää kortisoniannosta, joten sekin on mukavaa. Jospa pääsisin pian eroon tuosta inhottavasta kortisonista, joka valvottaa minua yöt ja aiheuttaa inhaa oloa. Jostain luin, että kortisoni voi vaikuttaa myös mielialaan! Ei siis ihme, että pitkä kuuri voi saada taas ajatukset sekaisin ja mielen matalaksi.

Eilen illalla otin yhden rauhoittavan lääkkeen joita mulla on keskeytyksen ajoilta käyttämättöminä tuolla kaapissa. Hassua, että silloin niille ei ollut tarvetta mutta nyt on. Rauhoittavan lääkkeen avulla nukuin koko yön, heräsin kyllä muutamaan otteeseen mutta sain uudelleen unta! Ihanaa! Olokin on aivan toinen kun on saanut nukuttua. En pidä niiden syömisestä, mutta pakko ottaa silloin tällöin että saa edes muutamat kunnon unet viikossa.

Mutta jotenkin ystävän vauva-uutinen sai taas ajatukset mylläämään. Olin jo aika levollisin mielin pitkän aikaa, mutta kun hän käy nyt läpi näitä ensimmäisen raskauden asioita, mieleen muistuu kaikki omat raskaudet. Siis jotenkin hurjaa ajatella, että niitä on ollut jo kolme. Kolme kertaa alkuraskaus. Ja ei niin pelkkä alkuraskauskaan vaan puoliväliin saakka.

Ehkä pelkään turhaan sitä pelkoa. Siis jonkinasteisena se pelko tulee olemaan mukana sitten joskus jos raskaus numero neljä saa alkunsa, mutta turhaanhan minä sitä nyt jo etukäteen murehdin. Jospa pystynkin tunkemaan pahimmat pelot taka-alalle ja nauttimaan raskaudesta? Tai jos ei nyt nauttimaan niin ainakin olemaan varovaisen toiveikas... äh. Sen näkee sitten.

Laskurini sanoo, että häihin on 53 päivää. Siinä ajassa pitäisi saada kortisoniturvotus pois, finnit pois, sairaus aisoihin ja järjestettyä yhdet häät. Ja 53 päivää on myös sitten aikaa odotella lapsentekoa. Eihän se kyllä ole kovin kauan kuitenkaan, vaikka siltä tuntuukin joskus. Taidan koittaa ottaa ilon irti tästä ajasta ja käydä vaikka kavereiden kanssa baarissa! Oi! Sepä oliskin kivaa! Täytyykin alkaa suunnittelemaan jotain kivaa baarireissua!

2 kommenttia:

Emby kirjoitti...

:) Vitsi ku ihanaa! Sä saat suunnitella ihan tohinalla häitä! Seki vie hiukan sun ajatuksia muualle ^.^
Mä oon ehkä hitusen vaan kade :) Mun mies sano, että jos mulla on kiire, me mennään maistraatisa :/ Tosi tylsä ilonpilaaja. Eli ei mulla sit varmaan oo kiire.. Mut kaikki on kyl jo valmista :) Vieraslistaki on jo ollu ainaki pari vuotta tehtynä :D

Joko sait ne kengät ostettua? Kuvaakuvaa :)

Ja toki lähdet baariin tuulettumaan!! Joko on polttarit ollu? :)

Elina kirjoitti...

No onneks on tosiaan noi häät. =) Mukavaa puuhailla ja suunnitella vähän muutakin ettei tarvii nyt pelkkiä kiertopäiviä kytätä... sekin aika tulee taas kun jokainen nipsaisu on oire jostain. *huoh*

Vieraslista on muuttunut ainakin kymmenen kertaa. :D Ei oo vielä kenkiä, lähden helsinkiin ostamaan tuossa muutaman viikon päästä vasta. Silloin ois ehkä syysmallistot kaupoissa...

Ei oo vielä polttareita ollut, jännityksellä odotan milloin mut kaapataan! =)