maanantai 14. toukokuuta 2012

kyllä minä niin mieleni pahoitin...

Soitin aamulla esimiehelleni, että en pääse tulemaan vielä töihin tällä viikolla koska selkä on niin kipeä. Sanoin, että minulla on aika työterveyteen että ilmoitan mitä lääkäri sanoo. No, esimes vaatii että toimitan sairauslomatodistukset henkilökohtaisesti hänelle tänään.

"Ai tänään?"
"No kyllä, tänään ne pitäisi toimittaa...mielellään."
"No, kai mun sitten täytyy... aamupäivällä pääsen niin saan mieheltä kyydin, muuten menee tämän kipeän selän kanssa hyvin vaikeaksi... "
"Okei, katotaan niitä todistuksia sitten."

Ja esimiehen luona: "ai vielä kaksi viikkoa sairauslomaa. Ompa harmillista... niin, ikävää että sun työparisi jää nyt pulaan kun jäät sairauslomalle."
"Miten sä pystyisit olemaan töissä?"

"Öh? Niin lääkäri kirjoitti mulle kaksi viikkoa sairauslomaa... että aika kipeä on tuo selkä. En valitettavasti voi tälle mitään. Mielummin olisin töissä terveen selkäni kanssa kuin tuskaisena kotona."

"Niin niin, tietysti." *naurahdus*

Kyllä minä niin mieleni pahoitin! Ihan kuin huvikseni olisin sairauslomalla! Muutenkin tunnen jo syyllisyyttä kun joudun olemaan pois, ja ei paljon auta esimiehen vittuilu. Ei pitäisi ottaa itseensä mutta kyllä tulee paha mieli! En minä näitä selkäkipuja keksi päästäni.. :( Tyhmä esimies. Teki mieli sanoa muutama kova sana mutta en sanonut. Ei kai parane polttaa kaikkia siltoja takanaan, vaikka en tosiaan tiedä haluaisinko edes tuollaiseen työpaikkaan koskaan uudestaan töihin, missä henkilöstöä kohdellaan noin.

3 kommenttia:

OA kirjoitti...

Äh, tollaset pomot on kyllä niin persiistä! Pitää vaan koittaa sivuuttaa tollaset kommentit kun itse tietää että ei mitään lusmuile. Parempi se on kerralla hoitaa selkä kuntoon, ettei jää mitään pidempiaikaista vaivaa. Itsellä selkävaivoihin auttoi osteopaatti ja nykyään laitan tiikeribalsamia heti kun vähän tuntuu menevän jumiin.

Heli kirjoitti...

Hei,

Eksyin blogiisi tässä hiljattain ja lueskelin myös vähän historiaa. Olen seurannut vanhaa blogiasi silloin joskus ensimmäisten vauvaprojektien aikana, kun itsellä alkoi vauvakuume nostaa päätään. En tainnut koskaan kommentoida ja jäin sitten pois seuraamasta, kun siirryit suljettuun blogiin. Jotenkin tosi hauskaa löytää blogimaailman "vanhoja tuttuja", vaikka surullinen tarina sinulla onkin taustalla. Onneksi nyt näyttää paremmalta!

On kyllä todella ärsyttävä suhtautuminen pomolla. Muista että olet ihan oikeutetusti sairaslomalla. Toivottavasti saat selän taas kuntoon. Oletko harkinnut fysioterapiassa tai osteopaatilla käyntiä? Minulla oli lonkka todella kipeä raskauden aikana ja osteopaatti sai sen laitettua kuntoon.

NP kirjoitti...

Kuuta kiertävälle radalle tommoset pomot. >:(

(Mä oon kyl kerran ottanut saikkua ihan vaan koska pomo vittuili mulle täysin aiheettomasti. Että siitäs sai.)