maanantai 29. elokuuta 2011

Iik ja jee!!

Siis 26 päivää!

Mitä mun pitikään vielä tehdä?
Mitähän mä oon unohtanut
?

Käsittämätöntä miten aika menee nopeaan. =) Kohta ollaan jo siinä h-hetkessä. Alkaa vähän jännittämään. Ei niinkään se naimisiin meneminen vaan se, että meneekö kaikki juhlissa siten miten pitää ja oonko muistanut kaiken hoitaa. Onneksi ei tarvii hoitaa asioita yksin, vaan tuleva aviomies sekä anoppi ja mun vanhemmat on tehneet paljon.  Onneksi myös kaikista häiden järjestäminen on kivaa ja jännittävää puuhaa.

Kuukautta ennen häitä -listausta:
  • Sovi hääkuvien ottamisesta (kyseessä julkinen tila, jossa kuvaus on sallittu, mutta on ihan korrektia käydä sopimassa asia)
  • Varmista että bändi on kartalla kaikesta
  • Tee muutos pitopalvelulle: hääkakun kanssa halutaan joku pieni keksi tai pikkuleipä. (jos ei joku halua kakkua syödä niin on sitten joku pieni mitä mutustaa kahvin kanssa)
  • Etsitään sulhaselle kengät
  • Varataan sulhaselle parturi
  • Varaa itselle kasvohoito
  • Varaa hotelli hääyöksi
  • Soita maistraattiin ja ihmettele että onkohan meidän hakemus avioliiton esteiden tutkimiseksi edes koskaan saapunut paikalle kun mitään ei kuulu?!
  • Ompele pussukka hääleikkiä varten

Minua jännittää siinä päivässä myös kaikki logistiset ratkaisut. Kuka ajaa autolla mihinkin ja vie kenet ja kuka hakee ja tuo? Millä liikutaan paikkaan b paikasta a, ja mitä tehdään autolle? Ja kuka syöttää, nukuttaa, pukee ja kuljettaa meidän pienen tipusen tuona päivänä? No, ehkä ei kaikkea voikaan ja pystykkään suunnitelemaan. Onhan täällä kaikenlaisia ihmisiä pyörimässä et eiköhän joku ehdi jonkun nakin heittää Tipusen suuhun lounasaikaan... ;) Ei vaan, on meillä sovittuna että miehen sisko on täällä avustamassa ja kuskaamassa ihmisiä silloin hääpäivänä.

Mutta kun laittaa häiden biisilistan soimaan niin johan alkaa jännitämään positiivisella tavalla!!! JEE! :D :D
Mä vaan toivon että tulee hyvät bileet!




1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hei!

Tänne olen eksynyt kun etsin kerran sun vanhaa blogia, kun siellä oli kivasti aina ne Tipusen aikaiset, vauva(sikiö) on nyt sen ja sen kokoinen jutut.

Me oltiin täällä hääyö. Ja tämä oli siis meille yllätyksenä(lahja), itse ajateltiin olla ihan vaan kotona. Oli oikein positiivinen yllätys. http://www.irmanpetijapuuro.fi/Sivut/tervetuloa.html

Esteiden tutkinnasta vielä. Ei siihen koskaan kukaan mitään vastannut tai viitannut. Se on mun mielestä samanlainen läpihuutojuttu kun isyyden tunnistus. Oletko tämän lapsen isä? Oletko nyt aivan varma? Oletko naimisissa ennestään? Ja sitten ne luottaa sun "sanaan" kun sä laitat siihen ruutuun raksin, että et ole. Voin olla väärässä, mutta tällänen kuva mulle siitä jäi.

Onnea! Hyvin kaikki menee.

Emilia